Varíme Paleo

To najdôležitejšie z knihy Eating on the wild side

 

 

eating on the wild side


„Je jasné, že nemôžeme dosiahnuť optimálne zdravie, kým nezískame späť živiny, ktoré sme v priebehu niekoľkých tisíc rokov vďaka poľnohospodárstvu z ovocia a zeleniny stratili.“

“Divoko rastúce jablká majú 100 krát vyšší obsah fytonutrientov ako jablká bežne predávané v supermarketoch.”

“Cesnak nakrájajte, nasekajte či roztlačte a nechajte ho 10 minúť stáť. Dáte tak čas vzniku alicínu – zlúčeniny, ktorá má silné antibakteriálne a antifungálne účinky.”

“Brokolica rýchlo stráca svoje živiny.  Preto musí byť po zrezaní okamžite uschovaná v chlade a spotrebovaná maximálne do 72 hodín.”

 

Jo Robinson, investigatívna novinárka, sa dlhé roky venovala hľadaniu informácií, ako získať maximum esenciálnych fytonutrientov z ovocia, zeleniny, mäsa, vajec či mliečnych výrobkov. V júni tohto roku vydala knihu z názvom Eating on the wild side: The missing link to optimum link. Kniha sa stala ihneď bestsellerom s veľmi pozitívnymi ohlasmi. Je mi preto potešením priniesť vám na stránkach varimepaleo.sk to najpodstatnejšie z tejto pozoruhodnej knihy.

Následujúcich pár riadkov budú venované recenzii knihy. Ak máte záujem rovno si prečítať tie najdôležitejšie informácie z jednotlivých kapitol, kliknite na ich názov. Budú pribúdať postupne v následujúcom poradí:

ÚVODNÁ KAPITOLA

Časť A – ZELENINA

1. Šaláty – od púpavy k ľadovému šalátu
2. Cibuľa a cesnak
3. Zemiaky
4. Mrkva, cvikla, sladké zemiaky
5. Paradajky
6. Kel, brokolica, karfiol
7. Artičoky, špargľa, avokádo
8. Kukurica
9. Strukoviny

ČASŤ B – OVOCIE

1. Jablká
2. Čučoriedky a černice
3. Jahody, maliny, brusnice
4. Kôstkové ovocie
5. Hrozno
6. Citrusy
7. Tropické ovocie
8. Melóny

Recenzia

Eating on the wild side je kniha prehľadná, dobre čitateľná, zrozumiteľná, prinášajúca od prvých strán informácie, ktoré vás zaujmú. Kniha je výborne rozvrhnutá. Po krátkom úvode, ktorý vás vtiahne do problematiky, nasledujú kapitoly týkajúce sa konkrétnych druhov zelenín a ovocia. V každej kapitole autorka predstaví pôvodné druhy potravín, porovná ich zo súčasnými, poradí ako ovocie a zeleninu nakupovať v supermarkete či na tržnici, ako ju správne skladovať a ako ju správne použiť v kuchyni. Všetky rady majú za cieľ získať z dostupných druhov ovocia a zeleniny maximum živín – fytonutrientov.

Na autorke knihy veľmi oceňujem časté uvádzanie konkrétnych príkladov, ktoré vám už na prvých stránkach pomôžu pochopiť podstatu celej knihy a nútia vás hľadať v knihe ďalšie zaujímavé informácie.

Jediné, čo by som knihe Eating on the wild side vytkla, je časté opakovanie informácií v podobe aj celých odstavcov.  Mala som častokrát pocit, že by sa kniha dala, čo do počtu strán, zredukovať minimálne na polovicu. Nie je to však len prípad Jo Robinson. S podobným spôsobom písania som sa strela u veľkej časti populárno-náučných kníh písaných americkými autormi. Okrem častého opakovania faktov mi priamo v texte knihy chýbajú odkazy na zdroje literatúry. Autorka spísala referencie v samostatnej kapitole, avšak je obtiažne priradiť správnu citáciu ku konkrétnej informácii v samotnom texte knihy.

Napriek spomínaným drobným výčitkám je kniha Jo Robinson veľkým prínosom. Obohacuje nás o nové poznatky vypĺňajúce prázdne miesta v mozaike, ktorú sa snažíme poskladať a docieliť tak optimálneho „návodu“ na zdravé stravovanie.

 

Knihu si môžete zakúpiť na Amazon.de.
Viac recenzií nájdete na Amazon.com.

 

Print Friendly

Tagged

Related Posts

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *